نیروهای-امنیتی-در-حمله-بالای-شفاخانه-چهارصدبستر- کابل-غفلت-کردند

عبدالله حبیبی، وزیر دفاع ملی کشور درنشست استیضاحی مجلس نمایندگان گفت: کم کاری نیروهای امنیتی در تامین امنیت شفاخانه چهارصدبستر وزیر اکبر خان سبب حمله انتحاری بالای این شفاخانه شده است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، عبدالله حبیبی، وزیر دفاع ملی کشور امروز ( دوشنبه 7 حمل) در نشست استیضاحی مجلس نماینده‌گان در پاسخ به اعضای مجلس گفت؛ نیروهای امنیتی  و ارگان‌های کشفی و استخباراتی در حمله بالای شفاخانۀ سردار محمد داوود خان غفلت کرده بودند که اما کسانی که کم کاری کرده باشند به شناسایی و به نظام عدلی و قضایی سپرده خواهند شد.

آقای حبیبی بیان داشت؛ ارگان‌های کشفی و استخباراتی در حمله بالای شفاخانۀ سردار محمد غفلت کرده بودند اما این موضوع به این شکل نخواهد ماند که هرکسی کاری کند و کسی غرضش نگیرد.

وزیر دفاع ملی افزود؛ این قضیه باید از لحاظ مسلکی مورد بررسی قرار گیرد و سپس به لحاظ قانون به آن پاسخ داده شود.

اما محمد معصوم ستانکزی، رییس عمومی امنیت ملی کشور این موضوع را به گونۀ دیگری مطرح کرد و افزود که ما به مرحلۀ اساس تحقیقات در این زمینه رسیده‌ایم.

آقای ستانکزی گفت تا یک یا دوهفتۀ دیگر تحقیقات به جایی می‌رسد که عاملین اصلی که در آن دست داشتند و مجرم بودند، به دادگاه کشانیده خواهند شد.

رییس عمومی امنیت ملی گفت:" ما به سررشتۀ این قضیه نزدیک شده ایم و انکشاف خوبی داریم اما به کمی وقت دیگر ضرورت است و در حال حاضر تفیصلات آن بالای تحقیقات تاثیر منفی خواهد گذاشت".

حمله بالای بیمارستان سردار محمد داوود خان در کابل، یکی از مرگ‌بارترین حمله‌ها در اواخر سال ۱۳۹۶ خورشیدی در کشور بود.

در این حمله که بر اساس برخی از گفته‌ها مهاجمان پیش از پیش در بیمارستان جا به جا گردیده بودند، حدود شش ساعت با نیروهای امنیتی درگیر شدند و هم‌چنان هرکسی که پیش‌روی‌شان آمد تیربارانش کردند.

وزارت دفاع ملی افغانستان تایید کرد که در آن حمله ۵۰ تن کشته شدند و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی گردیدند.

برخی از بیماران و پزشکان در جریان آن حمله اظهار کردند که چندنفر از حمله‌کننده‌گان را می‌شناختند و کارآموزانی بودند که در داخل بیمارستان کار می‌کردند؛ چیزی که مسؤولان تا کنون آن را تایید نکرده‌اند.

پیش از این دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع نیز گفته بود فردی که مالک موتری که از آن در حمله به شفاخانۀ سردار محمد داوود استفاده شده نیز شناسایی گردیده‌است.

نیروهای امنیتی در حمله بالای شفاخانه چهارصدبستر  کابل غفلت کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد